Un Sistema di Gestione di Batterie (BMS) ghjoca un rollu vitale per assicurà u funziunamentu sicuru è efficiente di e batterie à ioni di litiu, cumprese e batterie LFP è e batterie à litiu ternarie (NCM/NCA). U so scopu principale hè di monitorà è regulà diversi parametri di a batteria, cum'è a tensione, a temperatura è a corrente, per assicurà chì a batteria funziona in limiti sicuri. U BMS prutege ancu a batteria da a sovraccarica, a sovrascarica o u funziunamentu fora di u so intervallu di temperatura ottimale. In i pacchi di batterie cù parechje serie di celle (stringhe di batterie), u BMS gestisce l'equilibriu di e singole celle. Quandu u BMS falla, a batteria hè lasciata vulnerabile, è e cunsequenze ponu esse gravi.


1. Sovraccarica o sovrascarica
Una di e funzioni più critiche di un BMS hè di impedisce chì a batteria sia sovraccaricata o sovrascaricata. A sovraccarica hè particularmente periculosa per e batterie à alta densità energetica cum'è u litiu ternariu (NCM/NCA) per via di a so suscettibilità à a fuga termica. Questu accade quandu a tensione di a batteria supera i limiti di sicurezza, generendu un calore eccessivu, chì puderia purtà à una splusione o un focu. A sovrascarica, invece, pò causà danni permanenti à e cellule, in particulare in e batterie LFP, chì ponu perde capacità è mustrà scarse prestazioni dopu à scariche profonde. In i dui tipi, u fallimentu di u BMS di regulà a tensione durante a carica è a scarica pò causà danni irreversibili à u paccu di a batteria.
2. Surriscaldamentu è fuga termica
E batterie à u litiu ternarie (NCM/NCA) sò particularmente sensibili à e temperature elevate, più cà e batterie LFP, chì sò cunnisciute per una migliore stabilità termica. Tuttavia, tramindui i tipi richiedenu una gestione attenta di a temperatura. Un BMS funzionale monitorizza a temperatura di a batteria, assicurendu chì si mantenga in un intervallu sicuru. Se u BMS falla, pò accade un surriscaldamentu, scatenendu una periculosa reazione à catena chjamata fuga termica. In un paccu di batterie cumpostu da parechje serie di cellule (stringhe di batterie), a fuga termica pò propagà si rapidamente da una cellula à l'altra, purtendu à un guastu catastroficu. Per l'applicazioni à alta tensione cum'è i veiculi elettrici, stu risicu hè amplificatu perchè a densità di energia è u numeru di cellule sò assai più alti, aumentendu a probabilità di cunsequenze gravi.


3. Squilibriu trà e cellule di a batteria
In i pacchi di batterie multicella, in particulare quelli cù cunfigurazioni d'alta tensione cum'è i veiculi elettrichi, l'equilibriu di a tensione trà e celle hè cruciale. U BMS hè rispunsevule di assicurà chì tutte e celle in un paccu sianu equilibrate. Se u BMS falla, alcune celle ponu esse sovraccaricate mentre altre restanu sottocaricate. In i sistemi cù parechje stringhe di batterie, questu squilibriu ùn solu riduce l'efficienza generale, ma pone ancu un periculu per a sicurezza. E cellule sovraccariche in particulare sò à risicu di surriscaldamentu, ciò chì pò causà a so fallimentu catastrofica.
4. Perdita di Monitoraghju è Registrazione di Dati
In i sistemi di batterie cumplessi, cum'è quelli utilizati in l'accumulazione d'energia o in i veiculi elettrichi, un BMS surveglia continuamente e prestazioni di a batteria, registrendu i dati nantu à i cicli di carica, a tensione, a temperatura è a salute di e singole cellule. Questa infurmazione hè vitale per capisce a salute di i pacchi di batterie. Quandu u BMS falla, questu monitoraghju criticu si ferma, rendendu impussibile di seguità u funziunamentu di e cellule in u paccu. Per i sistemi di batterie à alta tensione cù parechje serie di cellule, l'incapacità di monitorà a salute di e cellule puderia purtà à guasti imprevisti, cum'è una perdita brusca di putenza o eventi termichi.
5. Mancanza di corrente o efficienza ridotta
Un BMS difettuosu pò purtà à una riduzione di l'efficienza o ancu à una mancanza tutale di corrente. Senza una gestione adatta ditensione, a temperatura è l'equilibriu di e cellule, u sistema pò spegnesi per impedisce ulteriori danni. In applicazioni induvestringhe di batterie à alta tensionesò implicati, cum'è i veiculi elettrichi o l'accumulazione d'energia industriale, questu puderia purtà à una perdita improvvisa di putenza, chì presenta rischi significativi per a sicurezza. Per esempiu, unlitiu ternariuA batteria pò spegnesi inaspettatamente mentre un veiculu elettricu hè in muvimentu, creendu cundizioni di guida periculose.
Data di publicazione: 11 di settembre di u 2024