

U cuncettu diequilibriu cellularehè probabilmente familiare à a maiò parte di noi. Questu hè principalmente perchè a cunsistenza attuale di e cellule ùn hè micca abbastanza bona, è l'equilibriu aiuta à migliurà questu. Cum'è ùn si ponu truvà duie foglie identiche in u mondu, ùn si ponu ancu truvà duie cellule identiche. Dunque, in fine, l'equilibriu hè di risolve i difetti di e cellule, servendu cum'è misura compensatoria.
Quali aspetti mostranu l'inconsistenza cellulare?
Ci sò quattru aspetti principali: SOC (State of Charge), resistenza interna, corrente d'autoscarica è capacità. Tuttavia, l'equilibriu ùn pò micca risolve cumpletamente queste quattru discrepanze. L'equilibriu pò solu cumpensà e differenze SOC, affrontendu incidentalmente l'inconsistenze d'autoscarica. Ma per a resistenza interna è a capacità, l'equilibriu hè impotente.
Cumu hè causata l'inconsistenza cellulare?
Ci sò duie ragioni principali: una hè l'inconsistenza causata da a pruduzzione è u trattamentu di e cellule, è l'altra hè l'inconsistenza causata da l'ambiente d'usu di e cellule. L'inconsistenze di pruduzzione derivanu da fattori cum'è e tecniche è i materiali di trasfurmazione, chì hè una simplificazione di un prublema assai cumplessu. L'inconsistenza ambientale hè più faciule da capisce, postu chì a pusizione di ogni cellula in u PACK hè diversa, ciò chì porta à differenze ambientali cum'è lievi variazioni di temperatura. Cù u tempu, queste differenze s'accumulanu, causendu inconsistenza cellulare.
Cumu funziona l'equilibriu?
Cum'è digià mintuvatu, l'equilibriu hè adupratu per eliminà e differenze di SOC trà e cellule. Idealmente, mantene u SOC di ogni cellula u listessu, permettendu à tutte e cellule di ghjunghje simultaneamente à i limiti di tensione superiore è inferiore di carica è scarica, aumentendu cusì a capacità utilizabile di u pacchettu di batterie. Ci sò dui scenarii per e differenze di SOC: unu hè quandu e capacità di e cellule sò listesse, ma i SOC sò diversi; l'altru hè quandu e capacità di e cellule è i SOC sò tramindui diversi.
U primu scenariu (u più à manca in l'illustrazione quì sottu) mostra cellule cù a listessa capacità ma SOC diversi. A cellula cù u SOC u più chjucu ghjunghje prima à u limite di scarica (supponendu 25% di SOC cum'è limite inferiore), mentre chì a cellula cù u SOC u più grande ghjunghje prima à u limite di carica. Cù l'equilibriu, tutte e cellule mantenenu u listessu SOC durante a carica è a scarica.
U secondu scenariu (u secondu da manca in l'illustrazione quì sottu) implica cellule cù diverse capacità è SOC. Quì, a cellula cù a capacità a più chjuca si carica è si scarica prima. Cù l'equilibriu, tutte e cellule mantenenu u listessu SOC durante a carica è a scarica.


L'impurtanza di l'equilibriu
L'equilibriu hè una funzione cruciale per e cellule attuali. Ci sò dui tipi d'equilibriu:equilibriu attivuèequilibriu passivuL'equilibriu passivu usa resistenze per a scarica, mentre chì l'equilibriu attivu implica u flussu di carica trà e cellule. Ci hè qualchì dibattitu annantu à sti termini, ma ùn ne parleremu micca. L'equilibriu passivu hè più cumunamente adupratu in pratica, mentre chì l'equilibriu attivu hè menu cumunu.
Decide a currente d'equilibriu per BMS
Per l'equilibriu passivu, cumu si deve determinà a corrente d'equilibriu? Idealmente, deve esse a più grande pussibule, ma fattori cum'è u costu, a dissipazione di u calore è u spaziu richiedenu un compromisu.
Prima di sceglie a corrente d'equilibriu, hè impurtante capisce se a diffarenza di SOC hè dovuta à u scenariu unu o à u scenariu dui. In parechji casi, hè più vicinu à u scenariu unu: e cellule cumincianu cù una capacità è un SOC guasi identichi, ma à misura chì sò aduprate, soprattuttu per via di e differenze in l'autoscarica, u SOC di ogni cellula diventa gradualmente diversu. Dunque, a capacità d'equilibriu deve almenu eliminà l'impattu di e differenze d'autoscarica.
Sè tutte e cellule avessinu una autoscarica identica, l'equilibramentu ùn saria micca necessariu. Ma s'ellu ci hè una differenza in a corrente d'autoscarica, e differenze SOC si presenteranu, è l'equilibramentu hè necessariu per cumpensà questu. Inoltre, postu chì u tempu mediu di equilibramentu cutidianu hè limitatu mentre l'autoscarica cuntinueghja ogni ghjornu, u fattore tempu deve ancu esse cunsideratu.
Data di publicazione: 05 lugliu 2024