E batterie à u litiu sò diventate una parte indispensabile di u novu ecosistema energeticu, alimentendu tuttu, da i veiculi elettrichi è l'installazioni di almacenamiento d'energia à l'elettronica portatile. Eppuru, una sfida cumuna chì l'utilizatori affrontanu in u mondu sanu hè l'impattu significativu di a temperatura nantu à e prestazioni di a batteria - l'estate porta spessu prublemi cum'è u gonfiore è e perdite di a batteria, mentre chì l'invernu porta à una autonomia drasticamente ridutta è à una scarsa efficienza di carica. Questu hè radicatu in a sensibilità inerente à a temperatura di e batterie à u litiu, cù e batterie à u fosfatu di ferru è litiu, unu di i tipi più aduprati, chì funzionanu in modu ottimale trà 0 ° C è 40 ° C. In questu intervallu, e reazioni chimiche interne è a migrazione di ioni operanu à a massima efficienza, assicurendu a massima pruduzzione energetica.
E temperature fora di sta finestra sicura presentanu risichi serii per e batterie à u litiu. In ambienti à alta temperatura, a volatilizazione è a decomposizione di l'elettroliti acceleranu, riducendu a cunduttività ionica è generendu potenzialmente gas chì provoca gonfiore o rottura di a batteria. Inoltre, a stabilità strutturale di i materiali di l'elettrodi si deteriora, purtendu à una perdita di capacità irreversibile. Più criticu, u calore eccessivu pò scatenà una fuga termica, una reazione à catena chì pò causà incidenti di sicurezza, chì hè una causa maiò di malfunzionamenti in i novi dispositivi energetici. E basse temperature sò altrettantu problematiche: l'aumentu di a viscosità di l'elettroliti rallenta a migrazione di l'ioni di litiu, aumentendu a resistenza interna è riducendu l'efficienza di carica-scarica. A carica furzata in cundizioni di fretu pò fà chì l'ioni di litiu precipitinu nantu à a superficia di l'elettrodu negativu, furmendu dendriti di litiu chì perforanu u separatore è scatenanu corti circuiti interni, presentendu periculi significativi per a sicurezza.
Per mitigà questi risichi indotti da a temperatura, u Lithium Battery Protection Board, cunnisciutu cum'è BMS (Battery Management System), hè essenziale. I prudutti BMS di alta qualità sò dotati di sensori di temperatura NTC di alta precisione chì monitoranu continuamente a temperatura di a batteria. Quandu e temperature superanu i limiti di sicurezza, u sistema attiva un alarme; in casu di picchi rapidi di temperatura, attiva immediatamente misure di prutezzione per interrompe u circuitu, impedendu ulteriori danni. BMS avanzatu cù logica di cuntrollu di riscaldamentu à bassa temperatura pò ancu creà cundizioni operative ottimali per e batterie in ambienti freddi, affrontendu efficacemente prublemi cum'è a riduzione di l'autonomia è e difficultà di carica, assicurendu prestazioni stabili in diversi scenarii di temperatura.
Cum'è un cumpunente fundamentale di u sistema di sicurezza di a batteria à u litiu, un BMS d'altu rendimentu ùn solu prutege a sicurezza operativa, ma allunga ancu a durata di vita di a batteria, furnendu un supportu criticu per u funziunamentu affidabile di i novi equipaggiamenti energetichi.
Data di publicazione: 23 d'ottobre di u 2025
