Parechje batterie à u litiu ponu esse cunnesse in serie per furmà un pacchettu di batterie, chì pò furnisce energia à diversi carichi è pò ancu esse caricata nurmalmente cù un caricatore currispundente. E batterie à u litiu ùn necessitanu alcun sistema di gestione di a batteria (BMS) per caricà è scaricà. Allora perchè tutte e batterie à u litiu in u mercatu aghjunghjenu BMS? A risposta hè a sicurezza è a longevità.
U sistema di gestione di a batteria BMS (Battery Management System) hè utilizatu per monitorà è cuntrullà a carica è a scarica di e batterie ricaricabili. A funzione più impurtante di un sistema di gestione di batterie à u litiu (BMS) hè di assicurà chì e batterie restinu in limiti di funziunamentu sicuri è di piglià azzioni immediate se una batteria individuale cumencia à superà i limiti. Se u BMS rileva chì a tensione hè troppu bassa, disconnecterà u caricu, è se a tensione hè troppu alta, disconnecterà u caricatore. Verificherà ancu chì ogni cellula in u pacchettu sia à a stessa tensione è riducerà qualsiasi tensione chì sia più alta di l'altre cellule. Questu assicura chì a batteria ùn ghjunghje micca à tensioni periculosamente alte o basse.–chì hè spessu a causa di l'incendii di e batterie à u litiu chì vedemu in e nutizie. Pò ancu monitorà a temperatura di a batteria è disconnectà u pacchettu di batterie prima ch'ella diventi troppu calda per piglià focu. Dunque, u sistema di gestione di a batteria BMS permette di prutege a batteria invece di affidà si solu à un bon caricatore o à un funziunamentu currettu di l'utente.

Perchè ùn'E batterie à piombu-acidu anu bisognu di un sistema di gestione di a batteria? A cumpusizione di e batterie à piombu-acidu hè menu inflammabile, ciò chì li rende assai menu propensi à piglià focu s'ellu ci hè un prublema di carica o di scarica. Ma a ragione principale hà da fà cù u cumpurtamentu di a batteria quandu hè cumpletamente carica. E batterie à piombu-acidu sò ancu cumposte da cellule cunnesse in serie; se una cellula hà un pocu più di carica cà l'altre cellule, lascerà passà a corrente solu finu à chì l'altre cellule sianu cumpletamente cariche, mantenendu una tensione raghjonevule, ecc. E cellule si mettenu à ghjornu. In questu modu, e batterie à piombu-acidu si "equilibranu" mentre si caricanu.
E batterie à u litiu sò diverse. L'elettrodu pusitivu di e batterie à u litiu ricaricabili hè principalmente materiale di ioni di litiu. U so principiu di funziunamentu determina chì durante u prucessu di carica è scarica, l'elettroni di litiu scorreranu da i dui lati di l'elettrodi pusitivi è negativi torna è torna. Sè a tensione di una sola cellula hè permessa à esse superiore à 4,25 V (eccettu per e batterie à u litiu d'alta tensione), a struttura microporosa di l'anodu pò crollà, u materiale cristallinu duru pò cresce è causà un cortu circuitu, è dopu a temperatura aumenterà rapidamente, purtendu infine à un focu. Quandu una batteria à u litiu hè cumpletamente carica, a tensione aumenta di colpu è pò ghjunghje rapidamente à livelli periculosi. Sè a tensione di una certa cellula in un paccu di batterie hè più alta di quella di altre cellule, sta cellula ghjunghjerà prima à a tensione periculosa durante u prucessu di carica. In questu mumentu, a tensione generale di u paccu di batterie ùn hà ancu righjuntu u valore cumpletu, è u caricatore ùn smetterà micca di carica. Dunque, e cellule chì ghjunghjenu prima à tensioni periculose causeranu risichi per a sicurezza. Dunque, u cuntrollu è u monitoraghju di a tensione tutale di u paccu di batterie ùn hè micca abbastanza per e chimiche à basa di litiu. U BMS deve verificà a tensione di ogni cellula individuale chì custituisce u paccu di batterie.
Dunque, per assicurà a sicurezza è a longa durata di i pacchi di batterie à u litiu, hè necessariu un sistema di gestione di batterie BMS di qualità è affidabile.
Data di publicazione: 25 d'ottobre di u 2023